Dit zijn mijn aandachtsgebieden:
- Hoogbegaafdheid
- Leidinggeven aan leren
- Onderzoekend leren
- Sociale veiligheid op school
- Basisonderwijs
- Voortgezet onderwijs
Deel deze pagina
Rob van den Broek is betrokken bij de volgende diensten
-
Beleid en visie voor de aanpak van meer- en hoogbegaafdheid op school
Wil je als school of stichting een praktisch beleidsplan voor de aanpak van (hoog)begaafde leerlingen ontwikkelen dat draagvlak heeft? Wij maken in samenspraak een bruikbaar...
-
Onderzoekend leren: hoe dan? Nou zo!
Worstel je als leerkracht met vragen als ‘Hoe ziet onderzoekend leren er in de praktijk uit?’ of ‘Hoe begeleid ik leerlingen bij het stellen van een onderzoeksvraag?’ Wij gaan...
-
Onderwijs anders organiseren met units
Door teruglopende leerlingaantallen moet je het onderwijs op je school anders organiseren. Of je wilt het onderwijs anders organiseren om gepersonaliseerd leren vorm te geven....
-
Implementatie beleidsplan excellentie/meer- en hoogbegaafdheid
Een school die een beleidsplan (hoog)begaafdheid gemaakt heeft, ziet graag dat dit ook op een adequate wijze in de praktijk ingevoerd gaat worden. Daarbij gaat het om het...
-
Begeleiding van meer- en hoogbegaafde leerlingen binnen de les
Hoe spreken we excellente leerlingen nóg beter aan op hun talenten/kwaliteiten en onderwijsbehoefte zodat ze niet gaan onderpresteren? En hoe kan ik dat in mijn lessen organiseren?
-
Inrichting plusklas
Meer- en hoogbegaafde kinderen kunnen zich optimaal ontwikkelen in een plusklas. Ze ontwikkelen kerncompetenties als zelfstandigheid, samenwerking, communicatie,...
-
Versnellen van excellente leerlingen zonder drempels
De versnellingswijzer zorgt voor meer evenwicht in het onderwijsaanbod voor excellente leerlingen!
-
De Vreedzame School
De Vreedzame School is een schoolbrede, krachtige aanpak om preventief te werken aan het sociaal-emotionele klimaat in de school voor basisonderwijs of speciaal basisonderwijs.
-
Capacity Building: vergroot het verandervermogen van jouw organisatie
Hoe goed is jouw schoolorganisatie in het doorvoeren van veranderingen? In een tijd waar veranderingen steeds sneller op elkaar volgen, wordt deze vraag steeds belangrijker. Wij...
-
Uitwerking strategisch beleidsplan
Op welke wijze sluit het strategisch beleidsplan zo goed mogelijk aan op het schoolplan? Hoe zorgen we ervoor dat het strategisch beleidsplan geen papieren tijger is? Kunnen...
-
Krachtig vraaggestuurd leren
Hoe doe je een beroep op de verwondering en nieuwsgierigheid van leerlingen? Hoe roep je vragen op die leerlingen uitdagen tot leren? En hoe verbind je die met onderwijsdoelen?...
-
Coachen van leerkrachten
Jij bent de inspiratiebron voor je collega’s. Je wilt hen laten werken vanuit hun eigen kracht en talent. Maar je hebt ook jouw belang als leidinggevende en wilt de team- en...
-
Mindmappen: samen met kinderen kennis bouwen
In het kader van onderzoekend leren ben je op zoek naar een werkwijze waarmee je een thema goed in beeld kunt brengen. Je wilt lagen kunnen onderscheiden in het thema maar ook...
-
Leerlingen begeleiden bij het stellen van onderzoeksvragen
Merk je als leerkracht dat leerlingen vaak moeite hebben met het opstellen van een goede onderzoeksvraag? Wil je weten hoe je leerlingen hierin kunt begeleiden? Wij kunnen jou...
-
Visietraject voor onderzoekend leren
Je merkt als directeur of bestuurder dat de visie van je school niet meer up-to-date is en wilt deze graag vernieuwen. Je wilt je meer richten op onderzoekend leren en 21e eeuwse...
-
Leren reflecteren op onderzoekend leren
Vaak schiet het er een beetje bij in. Je bent klaar met je les en dan moet je ook nog evalueren. Je hebt al zo weinig tijd. Toch weet je dat er nog leerwinst te behalen valt voor...
-
Onderwijsdag of studiedag organiseren
Ben je op zoek naar een interessant onderwerp voor je komende onderwijs of studiedag? Of wil je gedachten uitwisselen? Weet je niet goed waar je moet beginnen met de organisatie...