Veel gestelde vragen over rekenonderwijs

Uit de praktijk - 7 januari 2020 - Door Margo Kampshof

In ons werk als onderwijsadviseur komen wij verschillende vragen op het gebied van rekenen tegen. Vanuit deze vragen gaan we in gesprek en bekijken we samen met jou welke aanpak het meest passend is voor jullie stichting of school. Alles wat we doen is maatwerk, passend bij de vraag en we zorgen ervoor dat het meteen toepasbaar is in de praktijk.

"Hoe kunnen wij als school automatiseringsproblemen in groep 5 t/m 8 voorkomen?"

Leerkracht groep 5

"Hoe kunnen wij op een haalbare wijze het rekenonderwijs organiseren wanneer we grote verschillen hebben tussen leerlingen?"

Leerkracht groep 7/8

"Hoe kunnen wij voor sterke rekenaars de juiste keuzes maken om met deze leerlingen niveau 1S plus te bereiken?"

Intern begeleider

"Hoe kunnen we rekenhiaten bij leerlingen aanpakken wanneer het aanbod van de (nieuwe) methode niet meer goed aansluit?"

Leerkracht groep 4

"Welke Quick Wins kunnen we maken om onze opbrengsten te verbeteren?"

Schoolleider

"Hoe krijgen we de leerlijnen van rekenen goed te pakken, zodat we de focus op de cruciale doelen kunnen leggen en tot een passend didactisch aanbod kunnen komen?"

Rekencoördinator

"Hoe kunnen we groepsplanloos én planmatig werken binnen het rekenonderwijs?"

Intern begeleider

"Hoe laat je kinderen van groep 1-2-3 rekenen via betekenisvol spel?"

Onderbouwcoördinator

Meer weten?

Herken je een of meerdere vragen? Ben je benieuwd wat wij voor jouw school of stichting kunnen betekenen? Onze adviseurs hebben veel ervaring om aan de slag te gaan met deze en andere vragen op het gebied van rekenen. Neem contact op met Margo Kampshof via margokampshof@bco-onderwijsadvies.nl of 06 285 297 78 voor een vrijblijvend gesprek waarin we kunnen verkennen wat jullie hulpvraag is en wat wij hierin zouden kunnen betekenen.