Ons team

TERUG NAAR DE LIJST

Annemarie Graus

adviseur – GZ-psycholoog

Annemarie Graus

adviseur – GZ-psycholoog

"'Kinderen krijgen gelijke kansen als ze ongelijk onderwijs kunnen genieten.' - Sanja Nikolic"

Onderwijs is een belangrijk aspect in ons leven. Al van jongs af aan vormt het ons tot de mensen die we zijn. Daarom vind ik het erg belangrijk dat het onderwijs een plek is waar kinderen en jongeren zich veilig voelen, waar ze gebruik leren maken van hun eigen autonomie, vermogens en kwaliteiten en hiermee zichzelf mogen ontplooien tot de persoon die zij willen zijn en worden.

Ik vind het van groot belang al vanaf het eerste moment verbinding te leggen met de ander en contact te maken van mens tot mens. Elkaar horen, begrijpen, oog hebben voor elkaar, voor de vraag die ‘dit kind’ aan ons stelt en hierbij uitgaan van alle mogelijkheden en oplossingen die we tot onze beschikking hebben, dat is waar ik voor sta. Hiermee hoop ik een bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkeling van kinderen en professionals, zodat zij eigenaar kunnen worden van hun eigen (leer)proces en vaardigheden kunnen ontwikkelen die ze voor de rest van hun leven kunnen benutten.

Tijdens mijn PABO-opleiding kwam ik er al vroeg achter dat kinderen met bijzondere leervragen een speciaal plekje in mijn hart hebben. Om beter in te kunnen steken op wat zij nodig hebben, ben ik verder gaan studeren en heb ik de opleiding psychologie en de opleiding tot GZ-Psycholoog mogen voltooien. Ik ben 10 jaar werkzaam geweest binnen het speciaal (voortgezet) onderwijs en de specialistische jeugd-GGZ. Hier heb ik kennis gemaakt met kinderen die zeer intensieve onderwijs- en zorgvragen hadden. Deze kennis heb ik meegenomen naar BCO, waar ik als adviseur betrokken mag zijn bij een aantal mooie en uiteenlopende opdrachten. Daarnaast ben ik als regiebehandelaar dyslexie verbonden aan onderzoek en behandeling van kinderen met (ernstige) dyslexie.

BIG-nummer: 39920377825

Verhaal uit de praktijk

Lees hier een praktijkverhaal waar Annemarie bij betrokken is.