Vanuit goed onderbouwd overzicht en structuur naar gerichte actie om te zorgen dat alle professionals en kinderen zich ontwikkelen.

Als senior adviseur begeleid ik het plannen en uitvoeren van organisatieontwikkeling (bijvoorbeeld het begeleiden van zwakke of risicoscholen) en het inrichten en versterken van organisatieprocessen of –structuren (denk aan de (her)inrichting van een zorgstructuur). Startpunt van mijn advisering is altijd dat waar de professionals of organisaties goed in zijn. Samen zetten we die kracht in voor verdere ontwikkeling. Ik help hen daarbij door de juiste focus aan te brengen en de rust en het overzicht te behouden. Daarnaast richt ik me op organisatie- en effectanalyses (bijvoorbeeld trendanalyses, schoolzelfevaluaties of de VVE-monitor).

Als kind speelde ik al het liefst schooltje en op mijn 23e stond ik daadwerkelijk voor een Jenaplanklas. Ik ben steeds blijven leren. Als arbeids- en organisatiepsycholoog kan ik de juiste toon treffen in mijn coachende rol. Mijn kennis van organisatieprocessen helpt mij daarbij individu en organisatie te verbinden. Via mijn promotieonderzoek aan de Technische Universiteit Eindhoven heb ik mijn onderzoeksvaardigheden verder ontwikkeld. Die zet ik dagelijks in.

Dit zijn mijn aandachtsgebieden:

  • Leidinggeven aan leren
  • Basisonderwijs
  • Gemeente
  • Voorschoolse educatie

Miranda Peeters is betrokken bij de volgende diensten