Vooruitgang, ontwikkeling zien bij kinderen en jongeren is mijn drijfveer als schoolpsycholoog. Daartoe is het goed om stil te staan bij hun eigen ondersteuningsbehoeftes, maar zeker ook bij de vragen van leerkrachten, team- of schoolleiders. Als schoolpsycholoog voer ik op een open manier het gesprek om te kijken naar mogelijkheden in brede zin. Geen kant en klare oplossingen maar adviezen op maat.

Een observerende blik, luisterend oor maar vooral ook samen aan de slag gaan zijn kenmerkend voor mijn werkwijze. Door te luisteren, af te stemmen en aan te sluiten bij de behoeftes van leerlingen en professionals in het onderwijs is mijn streven dat iedereen sterker wordt en met een goed gevoel weer verder kan, weer vertrouwen krijgt en enthousiast wordt.
Ik sta voor goed onderwijs waar plek is voor groei en ontwikkeling van leerlingen en professionals, zodat zij gemotiveerd aan de slag kunnen met het leren of hun vak.

Binnen BCO zijn mijn taken divers en werk ik in het (speciaal)basis-, voortgezet- en middelbaar beroepsonderwijs. Als adviseur leerlingondersteuning voer ik consultatiegesprekken, ben ik regiebehandelaar dyslexie en verzorg ik scholingen. Mijn werkzaamheden strekken zich uit van individuele leerlingenondersteuning, het begeleiden van moeilijke groepen tot het schoolbreed preventief werken aan een goede basisondersteuning en het (mee)ontwikkelen van (bovenschools) beleid.

Na het afronden van de opleiding Pedagogische Wetenschappen heb ik de postacademische opleiding tot schoolpsycholoog succesvol afgerond. Met deze specialisatie mag ik me kinder- en jeugdpsycholoog NIP noemen. Daarnaast sta ik ingeschreven in het kwaliteitsregister Jeugd (Stichting Kwaliteitsregister Jeugd) als kinder- en jeugdpsycholoog. Als orthopedagoog/schoolpsycholoog heb ik ruim 15 jaar werkervaring binnen het (speciaal)basis-en (speciaal)voortgezet onderwijs.

Dit zijn mijn aandachtsgebieden:

  • Leerlingondersteuning
  • Dyslexie
  • Voortgezet onderwijs
  • Basisonderwijs