Goed onderwijs maak je niet alleen, maar samen. Ieder draagt vanuit zijn eigen rol een steentje bij.

Als adviseur jonge kind stimuleer ik persoonlijke ontwikkeling en samenwerking binnen een groep met als doel iets nieuws en blijvends op te bouwen. Altijd met een duidelijke opbrengst voor het jonge kind.

Denkend vanuit kansen kijk ik met de professional en zijn praktijk mee. Luisteren, analyseren en kritische vragen stellen zijn vaardigheden die mij typeren. Ik geniet ervan als professionals regie nemen en actief worden. Het geeft mij een trots gevoel als we samen terugkijken en de opbrengst voor het jonge kind en de professional zien.

Ik ben als adviseur jonge kind voornamelijk werkzaam in trajecten Basisontwikkeling/Startblokken, spelend leren in groep 1-2-3/2-3, kwalitatief goed rekenonderwijs in groep 1-2-3, een doorgaande lijn in onderwijs van 0-7 jaar, stimuleren van executieve functies bij het jonge kind en voor- en vroegschoolse educatie (VVE).

Publicaties

  • Hillen, J. &  Van Haren, L. (2012). Wiskunde A met jonge kinderen. De wereld van Het Jonge Kind HJK, 39(5), 16-18.
  • Van Haren, L., & Hillen, J. (2015). Bouwen aan de bouwhoek: Creatief spelen voor jongens en meisjes. De wereld van Het Jonge Kind HJK, 43(3), 28-31.
  • Van Haren, L., Wichers-Bots, J., & Blonk, A. (2008). Professionalisering door schoolspecifiek onderzoek. Tijdschrift voor orthopedagogiek, 11(47), 444-459.

 

Lia van Haren is betrokken bij de volgende diensten